Založ si blog

Čo mi tu nehrá na očkovaní

Keďže internet je plný hádok a argumentov pre a proti očkovaniu, nemám v pláne prichádzať s niečím, čo človek počul už stokrát každý deň. A už vôbec nemám v úmysle niekoho nabádať aby urobil tak alebo tak. Som zástanca slobodného rozhodovania. Pozerám sa na vec z psychologického hľadiska, pohľadom, aký som na internete ešte nenašiel, aj keď samozrejme sa niekde mohol objaviť a preto sa ozývam.

Pozrime sa na vec trošku z nadhľadu a s odstupom času. Čína nám sem poslala akýsi netopierí šmak, ktorý už takmer rok paralyzuje celý svet. No aj napriek tomu, že nejaký vírus nám ohrozuje zdravie aj životy, zo všetkých strán sa na nás valili správy o tom ako treba nosiť rúška, dodržiavať odstupy, dezinfikovať ruky, izolovať sa atď. No nikto z politikov ani odborníkov, ktorí sa postavili na tlačovku a do televíznych novín nenabádali ľudí k užívaniu vitamínov a posilňovaniu imunity mnohými rôznymi spôsobmi, ktoré by štát nestáli ani euro. Možno niekde sa to vyskytlo, mohlo mi to uniknúť. Ale aj tak celkom zvláštne, že tak málo keď im tak na nás záleží. Intenzívnu kampaň na nosenie rúšok a obmedzovanie osobnej slobody vedia robiť, ale kampaň pre zdravý spôsob života to nie. Hmmm no poďme ďalej.

Ekonomická stránka veci. Mnoho ľudí stratilo prácu. V správach sa dá dozvedieť ako fitnesscentrá padajú, gastroprevádzky padajú, živnostníci musia vrátiť štátnu pomoc, lebo zle vyplnili žiadosť. A kuknem na burzu a vidím ako ceny akcií gigantov z Big Tech atakujú historické maximá a snáď všetky ostatné spoločnosti do ktorých vieme investovať, zaznamenávajú nárast od marcového pádu. Takže tým tam hore tak veľmi záleží na našom zdraví, že nás aj nechajú ekonomicky úplne kľaknúť a možno aj umrieť od hladu. Ale nedaj Boh aby si sa nakazil koroňou.

Ďalšia vec je emočná stránka celej korony. Už viac ako 9 mesiacov sme cieľom agresívneho nátlaku na naše psychické zdravie. Negatívne emócie sa na nás valia z každého prístroja, ktorý zapneme. A keď už sme dostatočne psychicky oslabení, tak prichádza kampaň na očkovanie. Každý človek čo sa rád vŕta v mozgu a emóciách vie, že veľké rozhodnutia sa nemajú robiť, keď človek nie je v pokoji a je v emočnom vytržení, či už v negatívnom alebo pozitívnom. A tu už mnohí sú zlikvidovaní negatívnymi emóciami. A pichnúť do seba rokmi neoverenú vakcínu ja považujem za veľké rozhodnutie.

Aby som bol otvorený voči očkovaniu musel by som cítiť slobodu v rozhodovaní sa. Ale tú ja nevidím. Nevidím vo večerných televíznych novinách vystupovať odborníkov, ktorí by boli kritickí k očkovaniu. Vidím len tých, ktorí to propagujú. Všetky správy podávajú len jedno posolstvo, len mnohými variantami. Nevidím, žeby mi médiá podávali dostatočné pre aj proti, aby som si to vedel zvážiť a slobodne sa rozhodnúť na základe množstvá informácii pre aj proti. Všetky správy, ktoré sa na mňa valia, útočia na moje emócie a v týchto emóciách musím ja urobiť rozhodnutie. To z psychologického hľadiska nepovažujem za dobré, aj keď žiaľ účinné to je. A nemyslím si, že zlým prostriedkom sa dá dosiahnuť dobrá vec. Či sa nám to páči alebo nie, naše rozhodovanie sa (ne)očkovať sa nie je slobodné. Krokmi, ktoré doteraz robili ma nepresvedčili, že im na nás záleží. A preto sa radšej zavakcínujem vitamínom C, vitamínom D a vypeckujem si imunitu tak ako sa len dá. Nech každý urobí ako chce, ale mňa nechajte samého rozhodnúť sa. Zodpovednosť za svoje zdravie cítim aj sám a chránim si ho ako oko v hlave. Zvlášť preto, že nie je v dokonalom stave už od narodenia

Diablov experiment

08.04.2021

V nadväznosti na blog (https://lukas77s.blog.pravda.sk/2021/03/11/kolektivna-agresia/), v ktorom som popisoval dehumanizačné javy v spoločnosti, ktoré sa dejú keď ľudia podľahnú davovej psychóze a v ktorom som popísal jeden psychologický experiment, nad ktorým by sa mal každý zamyslieť, by som rád dal do pozornosti ďalší experiment, pre tých, ktorí nepoznajú. Diablov [...]

Odpustiť ≠ zabudnúť. Je to proces.

04.04.2021

Odpustenie je téma, ktorá je pre medziľudské vzťahy maximálne nevyhnutná. A teraz v čase pandémie vírusu, pandémie strachu, pandémie davovej psychózy, pandémie likvidovania medziľudských vzťahov, či v čase pandémie úplného ignorantstva, ale aj v čase slávenia Veľkej Noci, môže byť téma odpustenie o to dôležitejšia, pre ďalšie fungovanie našich vzťahov. Keď si [...]

Kolektívna agresia

11.03.2021

Jedna z knižiek, ktorým sa aktuálne venujem sa volá Přehled psychologie, preložené z nemeckého originálu Projekt Psychologie, vydanie piate. V Rakúsku doporučená ako učebnica pre stredné aj vysoké školy. Najnovšie ma v nej zaujala pasáž o kolektívnej agresii, celkom aktuálna téma. Obzvlášť závažné následky majú tie formy agresie, ktoré nie sú vyjadrované na rovine [...]

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

OSN / Organizácia spojených národov /

USA vetovali palestínsku žiadosť o plné členstvo v OSN. Agresívna politika, zúri Abbás

19.04.2024 10:38

Palestínska samospráva vo štvrtok odsúdila Spojené štáty za vetovanie palestínskej žiadosti o plné členstvo v OSN a označila to za "agresiu", ktorá tlačí Blízky východ k "priepasti".

Spišský hrad

Oprava Spišského hradu sa tak skoro nezačne. Šimkovičová nariadila zopakovať súťaž

19.04.2024 10:30

Úspešný uchádzač vraj neposkytol v zákonnej lehote riadnu súčinnosť a požadované dokumenty.

strategický bombardér Tu-22M3m pád ruského lietadla, vojna na Ukrajine

VIDEO: Zostrelili sme Rusom strategický nadzvukový bombardér, hlási Ukrajina. Moskva priznala stratu

19.04.2024 10:20

Podľa ukrajinskej vojenskej rozviedky (HUR) bol bombardér zostrelený v oblasti 300 kilometrov od Ukrajiny.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 11
Celková čítanosť: 41403x
Priemerná čítanosť článkov: 3764x

Autor blogu

Kategórie